Tillgänglighetsredogörelse

Övik Energi AB står bakom den här webbplatsen. Vi vill att så många som möjligt ska kunna använda webbplatsen. Här beskriver vi hur ovikenergi.se uppfyller lagen om tillgänglighet till digital offentlig service, eventuella kända tillgänglighetsproblem och hur du kan rapportera brister till oss så att vi kan åtgärda dem. 

Hur tillgänglig är ovikenergi.se?

Vi är medvetna om att delar av webbplatsen inte är helt tillgängliga. Se avsnittet om innehåll som inte är tillgängligt nedan för mer information.

Kontakt

Om du behöver innehåll från ovikenergi.se som inte är tillgängligt för dig, men som är undantaget från lagens tillämpningsområde, kan du meddela oss.

Meddela oss gärna om du hittar fler brister än de vi listar och som hindrar dig från att ta del av vår digitala service.

 

Teknisk information om webbplatsens tillgänglighet

Den här webbplatsen är delvis förenlig med lagen om tillgänglighet till digital offentlig service, på grund av de brister som beskrivs nedan.

Innehåll som inte är tillgängligt

Nedan följer en förteckning på brister som finns.

WCAG-kriterier

Krav

1.2.3 (A) Syntolka eller erbjud alternativ till videoinspelningar
1.2.5 (AA) Syntolka videoinspelningar
1.4.2 (A) Ge användaren möjlighet att pausa, stänga av eller sänka ljud
1.4.3 (AA) Använd tillräcklig kontrast mellan text och bakgrund
1.4.11 (AA) Använd tillräckliga kontraster i komponenter och grafik
2.4.6 (AA) Skriv beskrivande rubriker och etiketter
3.3.1 (A) Visa var ett fel uppstått och beskriv det tydligt
3.3.3 (AA) Ge förslag på hur fel kan rättas till
4.1.2 (A) Se till att skräddarsydda komponenter fungera i hjälpmedel
4.1.3 (AA) Se till att hjälpmedel kan presentera meddelanden som inte är i fokus

 

Hur vi testat webbplatsen

Vi har gjort en självskattning, intern testning av tillgängligheten för webbplatsen.
Senaste bedömningen gjordes 1 maj 2021.

 

Tillsyn

Myndigheten för digital förvaltning har ansvaret för tillsyn för lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Om du inte är nöjd med hur vi hanterar dina synpunkter kan du kontakta Myndigheten för digital förvaltning och påtala det.

VI HJÄLPER DIG MED DINA FRÅGOR

Erfarenhet, engagemang och lokalkännedom – vår kundtjänst står redo att hjälpa dig med dina frågor om elavtal, fiber och fjärrvärme. 

Besök Kundservice eller skriv ett meddelande