Att jobba som chef för Verksamhetsstöd
I den här rollen kommer du i första hand att ansvara för att stötta den operativa verksamheten och tillsammans med redovisningschefen driva Rodretkoncernens gemensamma redovisningsenhet. Du har ansvar för resultat, arbetsmiljö och medarbetare på avdelningen som i dagsläget består av 17 medarbetare varav två underchefer. Du ingår i företagsledningen och rapporterar till vd.
Avdelningen har följande ansvar:
- strategisk utveckling och förvaltning av bolagets administrativa IT-struktur/system
- utveckla IT-användarna för att effektivisera interna arbetsprocesser
- integrering av digitaliserade kundprodukter mot interna system
- utveckla det strategiska och operativa inköpet
- upprätthålla och utveckla förrådsverksamheten
- internservice där fastigheter, kontor, fordon, arkiv mm ingår
- förvalta och utveckla företagets processbaserade verksamhetssystem. Planera och genomföra revisioner för de certifierade systemen
- driva koncerngemensam redovisningsenhet (övriga ekonomifunktioner tillhör annan avdelning/bolag)
- företagsövergripande administrativ verksamhetsutveckling.
Den vi söker
Du har akademisk utbildning, gärna med inriktning mot system/IT. Du har mångårig erfarenhet från chefsbefattning och har arbetat med verksamhetsutveckling gärna med inriktning IT/processer. Meriterande är erfarenhet av projektledning av administrativa-/IT-projekt och förändringsarbete.
Du är en duktig kommunikatör med förmåga att uttrycka dig väl på svenska - i såväl tal som skrift. Som person är du helhetstänkande, ansvarsfull och en god ledare. Du motiveras av att få jobba med omväxlande arbetsuppgifter och ha ett brett ansvarsområde.
Vad kan Övik Energi erbjuda dig?
Vi erbjuder dig att vara med i energiomställningen där spelplanen och villkoren ständigt ändras utifrån faktorer som teknisk utveckling, digitalisering och hållbarhet. Öviks Energis roll som proaktiv leverantör, katalysator och samarbetspartner för framtidens hållbara energilösningar. Som chef för Verksamhetsstöd får du en viktig roll i Övik Energis spännande resa framåt.
Vi arbetar aktivt för att öka vår mångfald och ser varje medarbetare som en unik resurs.
Är du intresserad av ett arbete i en spännande bransch?
Sista ansökningsdatumet är 7 mars. Ansökan sker genom att du fyller i webbformuläret nedan.
Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid placerad i Örnsköldsvik.
Kontaktpersoner
Vill du veta mer om innehållet i tjänsten är du varmt välkommen att kontakta vår vd, Kristina Säfsten, på tfn 070-263 00 30.
Ansökan;