Så utför vi arbete under covid-19

Vi värnar om våra medarbetare och om dig som kund. Därför har vi beslutat om ett antal försiktighetsåtgärder i syfte att minimera smittrisken av coronaviruset covid-19.

Vi på Övik Energi följer givetvis Folkhälsomyndighetens allmänna råd.
Deras råd finns att läsa här.

Inför besök hos dig som kund

Inför arbete hos kunder går våra medarbetare igenom en checklista, som är ett stöd till riskbedömning och för att minska risk och hastighet av smittspridning för medarbetare/kunder och för att kunna säkra våra samhällskritiska basleveranser.

Finns det förhöjd risk för smitta ska medarbetaren besluta om arbetet går att genomföras med skyddsutrustning alternativt om arbetet kan senareläggas.

Om arbetet går att genomföras med skyddsutrustning tar medarbetaren ställning till vilken skyddsåtgärd eller/och skyddsutrustning som behövs.

För din och vår säkerhet vid besöket:

  • Kontakta oss om någon i din bostad har symtom, är sjuk eller om du känner osäkerhet inför besöket, så bokar vi en ny tid.
  • Om vädret tillåter är det önskvärt om samtalen hålls utomhus, både före och efter besöket.
  • Under besöket ska vår medarbetare, om möjligt, vara själv i de utrymme där service eller installation ska genomföras.
  • Under hela besöket är det viktigt att avståndet respekteras.

 

Tack för din förståelse och omtanke, om både dig själv och våra medarbetare.

Vy över Örnsköldsvik på vintern, kvällstid

VI HJÄLPER DIG MED DINA FRÅGOR

Erfarenhet, engagemang och lokalkännedom – vår kundtjänst står redo att hjälpa dig med dina frågor om elavtal, fiber och fjärrvärme. 

Besök Kundservice eller skriv ett meddelande