Så beställer du tjänst och aktiverar ditt nätavtal

Så här gör du:

  1. Du beställer antingen tjänst direkt från någon av våra tjänsteleverantörer eller via vår tjänsteportal. Tjänsteportalen och länkar till våra tjänsteleverantörer når du genom att ansluta en dator eller annan enhet till tjänstefördelaren. Oavsett vilken typ av enhet du väljer att använda, ska den vara ansluten till tjänstefördelaren. Antingen via en nätverkskabel eller att routern för det nätverk(wifi) enheten använder är ansluten till tjänstefördelaren.

  2. När tjänsteleverantören har aktiverat den tjänst du beställt, öppnar du en webbläsare på den anslutna enheten igen. Då öppnas nätaktiveringsportalen, där aktiverar du ditt nätavtal genom att verifiera uppgifter och godkänna avtalsvillkor för vårt fibernätavtal. Om du inte får upp startsidan för nätaktiveringsportalen, kan du prova att starta om alla enheter (dator och ev. router).

  3. Efter en kort stund kommer din tjänst bli aktiverad. Du kan behöva starta om din utrustning för att komma igång, men normalt fungerar detta automatisk inom några minuter.

  4. Klart att använda tjänsten du beställt!

 

Tjänst- och nätavgift

Från och med att du beställer tjänst och aktiverat din nättjänst, startar månadsavgift för dels tjänsten, dels fibernätet.

VI HJÄLPER DIG MED DINA FRÅGOR

Erfarenhet, engagemang och lokalkännedom – vår kundtjänst står redo att hjälpa dig med dina frågor om elavtal, fiber och fjärrvärme. 

Besök Kundservice eller skriv ett meddelande