Felanmälan

Felanmälan av tjänst görs alltid till den tjänsteleverantör du beställt tjänsten från. All teknisk support tillhandahålls av den tjänsteleverantör du tecknat avtal med.

Kontaktinformation till tjänsteleverantörer i Övik Energi fibernät

Så här går en felanmälan till

  • Du kontaktar din tjänsteleverantör.
  • Tjänsteleverantören felsöker tillsammans med dig per telefon.
  • Om tjänsteleverantören finner att det eventuellt kan vara fel i accessnätet eller i fastighetsnätet läggs en felanmälan hos nätägaren. Du behöver inte göra något.
  • Nätägaren felsöker och lämnar besked till tjänsteleverantören med felsökningsresultat.
  • Tjänsteleverantören återkommer till dig med besked.

Felsökning

Följ dessa tre steg för att själv göra en enkel felsökning innan du kontaktar din tjänsteleverantör:

  • Ta ut strömkabel från routern och eventuell tjänstefördelare i 30 sekunder.
  • Sätt i strömkabeln igen, kontrollera att router och eventuell tjänstefördelare startar upp.
  • Kontrollera att kabel sitter i ordentligt mellan tjänstefördelare/uttag och router. Det ska lysa i uttaget på din router.
Vy över Örnsköldsvik på vintern, kvällstid

Vi hjälper dig med dina frågor

Erfarenhet, engagemang och lokalkännedom – vår kundservice står redo att hjälpa dig med dina frågor om elavtal, fiber och fjärrvärme. 

Besök Kundservice eller skriv ett meddelande