Felanmälan

Felanmälan av tjänst görs alltid till den tjänsteleverantör du beställt tjänsten från. All teknisk support tillhandahålls av den tjänsteleverantör du tecknat avtal med.

Kontaktinformation till tjänsteleverantörer i Övik Energi fibernät

Så här går en felanmälan till

  • Du kontaktar din tjänsteleverantör.
  • Tjänsteleverantören felsöker tillsammans med dig per telefon.
  • Om tjänsteleverantören finner att det eventuellt kan vara fel i accessnätet eller i fastighetsnätet läggs en felanmälan hos nätägaren. Du behöver inte göra något.
  • Nätägaren felsöker och lämnar besked till tjänsteleverantören med felsökningsresultat.
  • Tjänsteleverantören återkommer till dig med besked.

Felsökning

Felsökning kan du enkelt göra själv, följ gärna dessa tre steg i filmen nedan innan du kontaktar teknisk support.

 

Klicka på play för att starta bredbandsguiden.

VI HJÄLPER DIG MED DINA FRÅGOR

Erfarenhet, engagemang och lokalkännedom – vår kundtjänst står redo att hjälpa dig med dina frågor om elavtal, fiber och fjärrvärme. 

Besök Kundservice eller skriv ett meddelande